lørdag 26. oktober 2013

Tåke og regn

I tåke og lett regn kom vi opp til Sæterbua på Torsdag formiddag, hundene og jeg.
Arne skulle komme senere, han driver og springer rundt og jakter elg:)
Denne gangen kan jeg bare være her til i morgen ettermiddag, da må jeg ned til sivilisasjonen igjen og ta vare på elgkjøtt.
Men inntil da skal jeg kose meg og lade batteriene. Men først skal jeg skifte presenning på lavoen vi har stående bak bua, den fungere nå som uthus og do. Vi har en Visa Potti som egentlig har fungert helt utmerket...etter forholdene... Vi skulle bygge uthus med toilettrom denne sommeren, men det ble det rett og slett ikke tid til. Så vi må nok leve med profisoriske doforhold en vinter til. Det gikk fint sist vinter , bare huske masse frostveske;)
Legg til bildetekst
Var i Bodø på tirsdag, og da fant jeg denne karen på "Søstrene Grene" han ble med meg hjem. Syntes han kunne passe her oppe på Sæterbua, midt i elgriket.
Hundene og jeg tok en tur ut i skogen, og der plukket jeg noen fine blad og litt mose, tror musemor syntes det ble fint på fatet hennes.
På Fredagsmorgen våknet jeg til fyr i ovnen og duften av  nytrekt kaffe, det er vel lykke:)
Elgjegeren var forduftet-. Ble sittende lenge og kose meg ved bordet med kaffe og yndlingsbladet
"Hytteliv"
Denne dagen ble viet til avslapping og lading av batteriene. Når ettermiddagen kom bar det ned til sivilisasjonen igjen, her ventet masse elgkjøtt som skulle tas vare på . Håper på Sætertur igjen om ikke så lenge.

2 kommentarer:

  1. Takk for hyggelig kommentar på hyttebloggen min! Alltid koselig med tilbakemeldinger.

    Tidligere var jeg nok ivrigere med speilreflekskamera, nå blir det mest å bruke kamera på IPhone siden den stort sett er med uansett.

    Enig med deg, fyr i ovnen og kaffelukt i hytta er stas! Kos deg videre i seterbua.

    SvarSlett
  2. For et herlig døgn på Sæterbua! Viktig å kose seg og lade batteriene.
    Må nok innom Søstrene Grene i morgen, for å se om det blir en elg på meg også! ;)

    SvarSlett